onsdag 5 februari 2014

FAIL.

.... och det är bara onsdag... 

I måndags var det snöstorm här - igen. Tung slaskig snö. En halvmeter kom det på mindre än en dag. Jobbet var dock öppet så jag klädde på mig och gjorde mig iordning att åka iväg. Skottade uppfarten och tog bort snön från bilen... Piece of cake!

Min bilresa till jobbet tar i vanliga fall runt 25 minuter. Efter en dryg timme av både vänta på andra som satt fast i snön och sitta fast i snön själv påtagliga gånger hade jag inte så mycket val än att ge upp. Jag fick backa ner för en backe (som jag absolut inte kom upp för) där två killar hade stoppat trafiken åt mig så jag kunde vända om och köra hem... Drygt 90 minuter tog det för mig och jag kom inte ens till jobbet. När jag kom hem ringde jag kontoret och var något irriterrad över att jag inte kunde ta mig till jobbet på grund av dåligt väglag då andra kunde det, andra som inte ens är svenskar och vana att köra i snön.. Att dom har fyrhjulsdrift och allt det där kan spela roll.. men jag har ju för sjutton en volvo (utan vinterdäck). Och kan inte jag ta mig till jobbet så borde inte andra kunna göra det och med det sagt borde kontoret ha varit stängt då!

I tisdags fick jag ett sms som sa att jag nu hade andvänt upp mina 2 GB internet på mobilen... att jag nu skulle få gå utan tills den 6 februari (DET ÄR TVÅ JÄKLA DAGAR) då min månad startar om på abonnemanget. (Jag skyller detta på mitt frenetiska användande av Spotify på jobbet - måste komma på hur jag kan änvända det "offline"). Ja, ja.. jag kan väl klara mig tänkte jag... har ju wifi hemma.

Men nääää... det har vi ju inte... våran router gick ju sönder på måndagskvällen och vägrade leverera. Så I am in the dark... Ska man använda datorn med internet får man snällt sitta på golvet i sovrummet med en hederlig kabel... ?!   Men det hjälper ju inte mobilen...

Idag (onsdag) vaknade vi till en isstorm - det vill säga det regnar/snöar is... ungefär 20 stora grenar av våra träd ligger på marken och vissa blockerar även vägen... har tagit bilder - får lägga upp dom lite senare liksom.. Men inte nog med att det är is och grenar överallt... Vi har no POWER. Ingen el, inget vatten, ingen värme... Vi kan inte ens spola toaletten eller fylla på Brunos vatten. Tjohoo!!!

Men idag lyckades jag dock ta mig till jobbet så jag njuter av faciliteterna ett tag så som internet, toalett, och dricksvatten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar