måndag 27 januari 2014

Egentligen borde inte sånna här snesteg publiceras på ens egen blogg där man har möjligheten att utstå som en gudinna eller annat ouppnåbart

När man till mestadels äter hälsosamt. Alltså ekologiskt, osötat, färskt, naturnära och mat med höga näringsvärden.. så blir det lite kaos när man då avviker från denna diet i lite för stor mängd. Drack kaffe två dagar i rad för jag var tvungen att stiga upp tidigare för lite möten, käkade bagels och muffins till frulle dessutom dom dagarna för jag hann inte få till min morgonshake som är ett MÅSTE för att jag ska känna mig på tipp topp.

Har dessutom ätit McDonald's och Pizza två gånger på tre dagar eller nåt. Sen damp det ner lite svenskt godis i brevlådan som är lika mycket välkommet som ovälkommet.. för jag äter det ju och njuter! (Fick inte bara godis utan ett toppenfint armband och ett virkat pannband plus ett brev som W skrivit!)...

Jag känner mig helt mördbultad och i morse trodde jag att jag skulle spy vid flertalet gånger men fick nöja mig med några sura uppstötningar istället. Det är ju ungefär lika mysigt. Nu tycker ni nog att jag får skylla mig själv. Att jag gott kan gå upp lite tidigare om jag nu måste ha den dära shaken, att jag är vuxen och har all kraft i världen att bestämma vad som ska hamna på min tallrik och lite senare i min egen kropp... och visst är det så! Men ibland är sånt suck och stöööön.. ibland orkar jag inte... ibland så fejlar jag big time för att påminnas om att det inte är jag längre... att jag faktiskt inte mår bra då. Så nu vet jag det... igen... att jag mår bättre när jag äter hälsosam mat, dricker mitt dagliga vattenintag och ler åt mig själv (eller nåt annat "djupt" som jag tyckte att jag behövde klämma in som tredje grej där i slutet på meningen). 

Så nu är det back on track igen... för sjuhundratrettioelftegången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar